Българите пият по-евтина бира, показват данните за пазара на Съюза на пивоварите. Въпреки че има 6,6 % ръст в обема на продажбите, ръстът в приходите за 2012 година спрямо 2011 е само процент и половина. Причината за това е, че българите предпочитат бирата в РVC бутилки, а продажбата на най-доходоносния тип опаковка – стъклените бутилки продължава да спада.

По данни на Съюза на пивоварите през 2012 г. консумацията на бира от глава на населението е 73 литра и на българския пазар са продадени над 5 милиона хектолитра пиво. Има ръст в продадените обеми, но увеличението на приходите от продажби е малко. „Цената е по-ниска, а освен това друга основна характеристика е увеличеният дял на пластмасовите бутилки от 2,5 литра и дори от 3 литра“, каза Владимир Иванов от съюза.По думите му в същото време намалява относителният дял на бирата в стъклени бутилки, каза той. Така нараченият студен пазар или продажбите в магазинната мрежа също намаляват, което е пряко отражение на кризата, обясни Иванов. Друга характеристика е това, че българинът предпочита да пие бира у дома с приятели, а не да я пие в заведенията.

През 2012 г. е нараснал и вносът на пиво. Основната причина за това е, че големите търговски вериги произвеждат собствени марки бира, които са от ниския ценови сегмент. Въпреки това 96% от консумираната бира е родно производство.

 

Очакванията на производителите за 2013г. са по-скоро за лек спад в продажбите, а причината за това е хладното време.