Вестник Дневник

"Кредитекс: Покупката на офис имот със заем струва колкото наемането му"

Няма разлика в разходите по покупка на офис с ипотечен кредит и наемането му сочат наблюденията на небанковото дружество за бизнес ипотечно кредитиране "Кредитекс" . Оттам очакват раздвижване на пазара на бизнес имотите, заради промените в съотношенията между продажните цени и наемите.

Около 16% от всички заеми, отпуснати от "Кредитекс", са за покупка на инвестиционни имоти, посочват още от компанията. Според тях, въпреки че спрямо 2008 г. цените на наемите са по-ниски, а лихвите по бизнес кредитите по-високи, покупката на офис чрез заем струва колкото наемането му.

Между 165 хил. и 255 хил. е общата покупна цена на офис в София до 250 кв.м, сочат наблюденията на "Кредитекс". Ако покупката се финансира на 100% с бизнес ипотечен кредит за 25 години и годишна лихва 11%, средната месечна погасителна вноска ще е между 1617 и 2500 евро без разходите по прехвърлителната сделка и ипотеката. В същото време наемите за подобни имоти са между 1625 и 2500 евро на месец (без разходи за депозити към наемодателя).

"Драгомир Бояджиев, управляващ партньор в Copula Capital Advisors: Регионът има нужда от общ фондов пазар"

Целият регион е една "неизследвана", високорискова и в голяма степен непозната област от европейската инвестиционна карта, смята интервюираният. Това е група от държави, на която чуждите инвеститори гледат като на едно цяло – откриват и закриват позиции при следване на една и съща стратегия по простата причина, че всички представляват еднакво малки и неразвити пазари. В този смисъл следване на политиката "всеки да се спасява сам" е неразумно решение. Необходима е воля и желание за организиране и развитие на общ регионален пазар по примера на OMX или Euronext. Само по този начин регионът може да стане достатъчно интересен и привлекателен за западните вложители. Иначе алтернативата за малките регионални борси, каквато е и БФБ, остава силно волатилен, високорисков пазар, с позиции, до голяма степен движени от отделни местни и чужди институционални инвеститори.

Вестник Пари

"Фармацевтите ще продават и козметика"

Работата на нефармацевти в аптеки е незаконна. Това постановява последната и окончателна редакция на Наредба 28, която урежда работата на аптеките. Отсега нататък собтвениците на аптеки ще трябва да уверличат броя на дипломираните фармацевти, което ще означава, че трябва да отделят повече за фонд Работна заплата. Другият проблем, който създава тази наредба е, че от декември, когато текстът влиза в сила, над 4 хил. души ще трябва да бъдат освободени от работа, тъй като точно толкова наброяват козметичните консултанти, наети към настоящия момент.

Вестник Класа

"Западен инвеститор готов да вложи 10 млрд. евро в пристанище Бургас"

Бъдещето на бургаското пристанище е свързано с развитието на терминала за опасни наливни товари, където може да се съхранява и обработва сгъстен газ, затова и натам е насочен интересът на инвеститорите, коментират експерти.

Ще търсим възможности за публично-частни партньорства с големи товародатели, коментира министър-председателят Бойко Борисов, след като посети пристанищния комплекс „Варна-запад“.

Премиерът обясни, че се надява при посещението си в САЩ в края на септември да се срещне с китайския премиер Вън Дзябао, за да обсъдят интересите на азиатската страна към българската транспортна инфраструктура и възможностите за публично-частно партньорство.
Борисов каза още, че ЕК няма да даде пари за „Кремиковци“, защото те смятат, че това е държавна помощ.

"Румен Йовчев: Реалната цена за километър от "Тракия" е между 2.5-3 млн. евро"

Между 2.5-3 млн. евро е реалната цена за километър от магистрала „Тракия“. Цените, на които се проведоха тръжните процедури за трите участъка от аутобана до Бургас, не са тези, на които би могло да се направи магистралата с необходимото качество, коментира вчера пред БНР бившият председател на Браншова камара „Пътища“ Румен Йовчев. Той обясни, че заложената от пътната агенция прогнозна цена за километър от „Тракия“ е била 3 млн. евро, а фирмите, спечелили трите лота, ще строят средно на около 2 млн. евро за километър.

Йовчев коментира още, че прогнозите му за потъването на някои участъци от Оризово до Стара Загора са се оказали верни. „В момента има назначена работна комисия от АПИ, която трябва да направи проверка и да вземе необходимите мерки, за да не продължи увеличаването на коловозите по трасето“, обясни още Йовчев.

Вестник Сега

"Столичен булевард пропадна заради метрото"

Част от пътното платно на бул. "Черни връх" в София пропадна заради изкопните дейности по строежа на втория лъч на столичното метро, съобщи "Фокус". Дупката в асфалта се отвори в района на хотел "Кемпински". Тя е с диаметър 1 метър и дълбочина 2 метра. При инцидента няма пострадали и пропаднали коли.