Интернет сайтовете се превърнаха с основния източник на информация в САЩ, като изпревариха телевизиите и на практика притиснаха в ъгъла печатните издания, съобщава The Washington Examiner.

Проучване за разпространението на 125-те най-популярни списания в Съединените щати, сочи свиване на аудиторията им с 11.4% само през първата половина на тази година, след понижение с 14.2% през втората половина на 2014 г.

Негативната тенденция е резултат от факта, че дигиталните източници на новини печелят популярност и сега са начело в САЩ и то не само сред младите потребители.

В доклада за дигиталните медии през 2015 г. на Института Reuters се посочва, че за 43% от американците основен източник на новини са онлайн източници, а телевизията, която десетилетия беше начело, изостава и се радва на вниманието на 40% от потребителите.

В проучването е отбелязано също така, че "печатаните вестници" са на последно място като източник на информация, изоставайки дори от социалните мрежи.

За да вървят в крак с тенденцията доста новинарски организации пренасочиха вниманието си към цифрови платформи, вкл. The Wall Street Journal, The Washington Post и т.н.