Инвестирането в ценни модели Ferrari е много по-доходоносно, отколкото това на борсата, твърди италианското седмично издание Affari e Finanza, цитирано от БГНЕС.

Доказателство за това са цените, достигани от колите при разпродажбата им на търгове. California Spider от 1961 година на James Coburn например беше продадена на търг за 7.040 милиона евро, а беше оценена първоначално за едва 2 милиона евро. „Старите и исторически „Ферари“, както и състезателните модели открай време повишават непрекъснато стойността си“, казва Фабрицио Виолати, инициатор на един от най-големите музеи на „Ферари“ - Maranello Rosso.

„След смъртта на инженер Енцо Ферари всички изведнъж станаха колекционери на „Ферари“. Спекулантите пък започнаха да я купуват, без нищо да разбират, с което развалиха пазара. Стигна се дотам, че да се плащат 2.5 милиарда евро за една F40 и 900 милиона за една Daytona, което е истинска лудост“, допълва Виолати.

Къщата майка от Маранело измисли и лансира класическите „Ферари“, с което беше поставено началото на истински комерсиален феномен. От юли 2006, когато стартира дейността на Ferrari Classiche, са пристигнали 900 искания за сертификация и на 700 от тях беше отговорено положително, допълва Виолати. Това на практика качва цените на колите, направени в къщата майка. В същото време обаче многобройни коли „Ферари“ останаха непродадени на другите търгове. Аукционната къща Christie's дори затвори секцията си за разпродажба на коли.

„Откакто къщата майка „Ферари“ започна да сертифицира сама класическите си автомобили и особено откакто сама започна да организира търгове, цените най-вече на спортните модели се вдигнаха до небето. При последния търг например 33 коли „Ферари“ бяха продадени за общо 27 милиона евро. Общо 72 % от търгуваните автомобили тогава намериха купувачи. Успоредно с това се вдигнаха и цените на предметите с логото на „Ферари“, разказва Виолати.