Голям интерес към българската козметика се наблюдава в Близкия изток. Това обясни Димитър Луканов, изпълнителен директор на козметична компания.

По думите му именно там се очаква ръст на продажбите, заради по-достъпните цени на родната козметика.

В същото време пазарът у нас остава свит, като потреблението продължава да намалява.

В тази обстановка българските компании в областта на козметиката заемат пазарен дял от около 15%.

Като количество продажбите намаляват, но като стойност запазват обема си. Оказва се, че компаниите са прибегнали до увеличение на цените си.

При различните продукти увеличението в цените е между 50 и 100% за последните няколко години, коментира още Луканов.

Освен намирането на нови пазари, родните компании се опитват да разработват и атрактивни за потребителите продукти, за да компенсират спада на продажбите в кризата.