Изпълнителният директор на General Motors Ед Уитакър прогнозира, че тази година компанията ще прекъсне петгодишната серия от загуби и ще излезе на печалба.

За последно финансовият резултат на детройтския гигант беше положителен през 2004 г. След това от 2005 г. до първото тримесечие на 2009 г. корпорацията отчете загуби от общо 88 милиона долара.

Предшественикът на Уитакър – Фриц Хендерсън – също предвиждаше високи приходи за тази година и печалба през 2011 г.

Данните за продажбите на нови автомобили през декември 2009 г. показват началото на възстановяването на пазара. Продажбите на General Motors намаляват с 6% на годишна база, но като цяло са повлечени от губещите брандове, собственост на американската компания. Chevrolet, Cadillac, GMC и Buick, които детройтският автопроизводител смята да запази, се представят добре на пазара и е регистриран ръст от 13% в продажбите. За цялата 2009 г. продажбите на GM намаляват с 30% в сравнение с 2008 г.

При Ford увеличението на продажбите през декември 2009 г. спрямо декември 2008 г. е 33%, докато при Chrysler е наблюдавано намаление от 4%.