Продажбите на нови автомобили в Япония са намалели с 14.3% на годишна база през февруари, като падат за шести пореден месец след изтичането на държавните инициативи за подкрепа на покупките на енергийно ефективни превозни средства, съобщи Японската асоциация на автомобилните търговци.

Броят на новите коли, камиони и автобуси, продадени миналия месец е достигнал 252 634. Прекратяването на програмата на правителството за подпомагане на автомобилната индустрия през септември м. г. намали търсенето на нови коли в страната, но темпът на спад започва да се забавя.

През януари свиването на продажбите на нови автомобили в Япония достигна 21.5%. Продажбите на автомобили са ключов индикатор за нагласите на потребителите в страната и са сред първите данните, публикувани всеки месец в Япония.

В същото време японските автомобилни компании отчетоха силни резултати в САЩ през миналия месец. Износът на всички производители на коли освен Хонда се повишава. Продажбите на Toyota Motor в САЩ са нараснали с 41.8% през февруари, до 141 846 коли и камиони.

За същия месец вторият по големина производител на автомобили в Япония Nissan е увеличил продажбите си в САЩ с 31.8%.

Въпреки това днес акциите на компаниите в сектора бяха под натиск заради рязкото поскъпване на цените на петрола.