Тънки пакети с размерите на кутия шоколадови бонбони. Във всеки един се намира устройство, съставено от гъвкави, T-образни парчета от пластмаса, което се поставя в матката, където предотвратява бременност в продължение на 10 години.

То обаче е доста скъпо. Цената му на дребно е над 800 долара. Ето защо прилагането му е възможно само с държавна подкрепа. Клиниката, тестваща прототипа харчи по 774 000 долара годишно, за да направи клиничните изследвания, при това получава финансиране по инициативата на федералното правителство за намаляване на непланираните бременности. Въпреки това тестването на продукта, продължило 6 години, би били невъзможно без анонимно дарение от 24 млн. долара, пише Bloomberg.

Това финансиране приключи през юли. За щастие сега има по-евтина алтернатива, която се тества от същата клиника. Името на новия продукт е Liletta. Той се произвежда и продава от Allergan, но е разработен от Medicines360 с анонимно дарение от 74 млн. долара. Цената на Liletta на дребно е 50 долара.

Пазарът на контрацептиви в САЩ, включително хапчета и спирали, възлиза на повече от 6 милиарда долара по данни на Transparency Market Research.

Почти всички жени използват някаква форма на контрол на раждаемостта в някакъв момент от живота си, но все пак контрацепцията остава политически и юридически радиоактивен въпрос.

Кръстена на първата съпруга на Бъфет, фондация „Сюзан Томпсън“ е третата по големина семейна дарителска организация в САЩ, след тези на Бил и Мелиса Гейтс и Форд. През 2013 г. семейство Бъфет е дало за благотворителност почти половин милиард долара, голяма част от които на организации, занимаващи се с репродуктивното здраве. Фондацията обаче не оповестява даренията си и не търси реклама, като старателно избягва пресата.

Въпреки това данъчните отчети, както и статии в специализирани медицински списания, сочат, че двете анонимни дарения идват именно от Уорън Бъфет, председател и главен изпълнителен директор на Berkshire Hathaway.