Доскоро китайските компании бяха основно част от производствените вериги на големите играчи на пазара на мобилни устройства като Samsung и Apple. Но тази подчинена позиция вече изглежда не задоволява китайците. При това те не се целят в ниския ценови клас телефони, където качеството не е толкова важно. Китайските компании влизат в битката на гигантите за пазара на смартфони в глобален мащаб.

Причините за тази промяна са няколко. От една страна, свиващото се потребление в Китай, а от друга сериозните капиталови ресурси, с които разполагат водещите компании в страната, пише The Telegraph.

Китай отдавна е най-големият пазар за смартфони в света, като там се реализират близо една трета от продажбите в глобален мащаб. Но забавянето на икономиката на страната, заедно със засилващата се конкуренция карат местните производители да обърнат поглед навън.

През миналата година в Китай са били продадени 32.3% от всички смартфони в света, по данни на IDC.

Според Gartner продажбите на смартфони в Китай обаче са намалели с 4% на годишна база през второто тримесечие на 2015 г.

От IDC прогнозират, че през следващите няколко години китайските компании ще се насочат основно към износа, като ръстът на вътрешното търсене ще се забави значително.

Много китайски производители на смартфони вече използват нови тактики, за да спечелят чуждестранните потребители.

Lenovo купи Motorola Mobility от Google за 12.5 млрд долара през 2014 г., с което получи сериозен дял от пазарите в САЩ и Европа и стана третият най-голям производител на смартфони в света.

 

Xiaomi, наричан още китайския Apple, пък се е насочил към развиващите се пазари като Африка, след като успя да продаде над 1 милион мобилни телефони в Индия за първите 6 месеца на тази година.

Стратегията на Xiaomi е проста, но ефективна. Компанията продава онлайн, намалявайки значително разходите за дистрибуция.

В същото време, Huawei, който вече е най-големият производител на телекомуникационно оборудване в света, стартира своя самостоятелна марка Honor, насочена към по-млади клиенти, търсещи висок клас смартфони на достъпни цени.

Досега стратегията доказва своята ефективност. Honor продаде 20 милиона устройства в световен мащаб през 2014 г., спрямо до 1 милион през 2013 г., отчитайки ръст на приходите от 100 млн. долара до 2.4 млрд. долара.