Индексът на The Economist, който базира теорията за паритета на покупателната сила в дългосрочен план върху цената на сандвичите Big Mac може да се използва и за сравняване на обменните курсове на отделните валути спрямо долара.

В САЩ един сандвич Big Mac струва 4.20 долара. Ако тази цена се сравни с цените на сандвичите в други държави и резултатът се претегли през стойността на съответните валути спрямо долара, може да се оцени доколко курсът отговаря на покупателсната способност.

При това сравнение се оказва, че най-надценената валута е швейцарският франк, който би трябвало да струва 1.55 долара, претеглено през цената на сандвича Big Mac в Швейцария. А пазарният курс е 0.96 долара. Така франкът е надценен с 62%.

Най-евтините сандвичи се продават в Индия. Те не са Big Mac, а Maharaja Mac и се правят с пилешко, а не с традиционното говеждо месо, тъй като кравата в Индия е свещено животно.

Един н такъв сандвич струва 1.62 долара, което показва, че рупията е подценена с 60% спрямо долара.

Еврото, което наскоро падна до 16-месечно дъно спрямо американските пари, сега се търгуват за по-малко от 1.30 долара. Въпреки това то е надценено с 6% с оглед на средната цена на Big Mac в еврозоната .

Унгарския форинт и чешката крона преди 6 месеца бяха близо до паритет срещу долара, претеглени през цената на сандвичите в MacDonald’s, но сега са подценени, съответно с 37% и с 18%.