През миналата седмица акционерите в LinkedIn имаха повод да почерпят. Акциите на компанията се покачиха с близо 18% до $ 89.96 за лот, което е доста над цената от IPO-то, която бе $ 45 за ценна книга.

Борсовото рали от последната седмица оцени компанията на $ 9 млрд. , което е доста под пазарната капитализация на Facebook с неговите $ 97.94 млрд. , по предварителни данни. Оценката обаче е близка до сумата, на която пазарът оценява другата популярна социална мрежа Twitter.

Очевидно е, че тези три социални мрежи са много различни една от друга не само като функционалност, но и като пазарни стратегии. Оценките на потребителите за тях са различни. Така например, вие може да смятате, че е далеч по-стойностно това, че имате възможност да намерите професионалист, разглеждайки профила му в LinkedIn, но за друг по-стойностни да са снимките, които леля му е публикувала на кучета си в страницата й във Facebook. За трети пък най-важното за деня да е било открито в съобщение от 140 символа в Twitter.

Ако се разграничим от сантименталната стойност на нещата, ще видим, че снимката на кучето във Facebook печели първенството. Базирайки се на пазарната капитализация на компанията с 845 млн. потребители, една Facebook регистрация се оценя на $ 116. Със своите 150 млн. потребители LinkedIn е на второ място, като пазарът оценя всеки от регистрираните в нея на $ 60. Twitter заема трето място с неговите 200 млн. потребители, за всеки от които пазарът е склонен да плати по $ 50. /Michael McHugh, YCharts