Следователите проучват мястото на катастрофата на самолета на Germanwings във френските Алпи, опитвайки се да установят защо машината е осъществила толкова бързо спускане, падайки за 8 минути, без да изпрати нито един сигнал за бедствие.

Извънредната ситуация не била обявена от пилотите на самолета, а от френските авиодиспечери, след като за 60 секунди машината Airbus А320 се е снижила от височина 12 000 метра, до 5000 метра, като все още е изглеждало, че ситуацията е под контрол.

Защо пилотите не са подали сигнал за бедствие и защо самолетът се е снижил без да иска разрешение? Намирането на отговорите на тези въпроси ще бъде основен приоритет в разследването на катастрофата.

Инцидент с друг самолет на Lufthansa може би разкрива загадката около падането на полет 4U 9525 на Germanwings.

На 5 ноември миналата година самолет Airbus A321, летящ от Билбао към Мюнхен, за малко не се разбива. За щастие ситуацията навършава без пострадали.

След излитането екипажът вижда, че сензорите отчитат голям ъгъл на атака на крилата /ъгълът, под който въздушният поток пада от горната към долната част на крилото/. Ето защо пилотите затварят предкрилките, увеличавайки скоростта.

Самолетът обаче започва бързо да губи височина. Опитът на екипажа да забави спускането не успява.

От наземния контрол съобщават на екипажа, че сензорите за ъгъл на атака дават отчитат показатели.

Екипажът изключва сензорите от компютърната система на самолета и продължава полета "на тъмно", като успешно приземява машината.

При разследването на инцидента се оказва, че повреда в сензорите е довела до проблеми в автоматичното управление. Въпреки опитите на пилотите да спрат снижаването, компютърната система е отчитала критични стойности на ъгъла на атака и не е позволявала да се спре падането, до момента, в който сензорите са били изключени.