Нормативната уредба, касаеща дейността на службите по трудова медицина не съдържа разпоредби, ограничаващи конкуренцията между службите по трудова медицина по отношение на цена и качество на предоставяните от тях услуги.

Такова е мнението на Комисията за защита на конкуренцията, която приключи производство по сигнал, че съществуват условия за нелоялна конкуренция между службите и предоставяне на некачествени услуги на по-ниски цени чрез възможността за участие на специалистите по трудова медицина в повече от една служба по трудова медицина. 

КЗК е на мнение, че нормативното въвеждане на изискване за наличието на минимален състав на служителите със съответния образователен ценз и опит в трудовата медицина  представлява бариера за навлизане на пазара, но е необходимо условие за гарантиране на минимално първоначално качество на услугата.

Самото  предлагане на услугите на по-ниски цени от отделни участници  на пазара не е и  не може да се счита  за нарушение на правилата  на конкуренцията  по ЗЗК. В случай че предприятие на пазара предлага услуги на цена под себестойност, то тогава неговото поведение може да попадне в обхвата на ЗЗК.

КЗК е на мнение, че въвеждането на забрана за участие на един и същи специалист в повече от една СТМ би нарушило конкуренцията на пазара чрез ограничаване на кръга от предприятия и значително би увеличило разходите за навлизане на този пазар, без да гарантира качество на услугата.

Липсата на квалифицирани кадри с необходимия  опит ще ограничи в допълнителна степен броя на предприятията, извършващи този вид дейност, като недостигът на специалисти ще доведе и до повишаване на цената на услугата в ущърб на потребителите – работодатели.

Според  КЗК предоставянето на некачествени услуги би могло да бъде преодоляно чрез алтернативни мерки, от които не възниква антиконкурентен ефект, като например разработване на система за оценяване на качеството на трудово-медицинското обслужване; разработване на ръководства и кодекси за добри практики във връзка с прилагането на нормативната уредба.