Coca-Cola отпадна от първите 10 марки в света за първи път в историята, тъй като потребителите избират здравословните напитки и технологичните компании, съобщава Guradian.

 

В годишния анализ на първите 500 имена в бизнеса, изготвен от световната консултантска компания Brand Finance, бившата номер едно Coca-Cola, претърпява втория най-голям спад от всички марки. Брандът губи 9 млрд. долара от стойността си, падайки от трето на 16-то място.

Но най-големият губещ в стойностно изражение е Nokia, чийто главен изпълнителен директор, Стивън Елоп, тази година каза на персонала, че дружеството е като човек на "горяща платформа".

Елоп използва своя емоционален език, за да покаже, че Nokia е била изпреварена от операционната система Android на Google и от iPhone на Apple.

 

Според класацията Google е марка номер едно в света, докато Apple се качва с 12 места, "подкрепен от новаторския дизайн, многото верни потребители и успешен маркетинг".

Google се оценява на 44 млрд. долара, точно над Microsoft, чиято марка е на стойност 42 млрд. долара, докато Apple е на осмо място с оценка от 29.5 млрд. долара.

 

Дейвид Хей, главен изпълнителен директор на Brand Finance, коментира: "От глобална гледна точка, пет от най-добрите 10 са технологично обвързани компании, т.е. има засилване на значението на технологичните иновации, за повишаване на стойността на дадена марка."

 

* Не е препоръка за вземането на инвестиционно решение!