Магазините ЦБА планират преструктуриране, което да ги изведе до лидерски позиции в търговията с бързооборотни стоки. Българската верига смята, че по този начин ще успее да защити по-добре интереса на българските производители, тъй като по щандовете й се предлагат предимно стоки, произведени у нас.

 

Стратегическите проекти на дружеството предвиждат разширяване на дейността, което ще бъде извършено до края на 2013-та година. Компанията демонстрира желание за преструктуриране и обединение с великотърновското дружество ЦБА Франчайз. В резултат на това под шапката на ЦБА ЕАД ще минат почти 90 магазина на територията на Централна, Северна и Североизточна България.

 

Проектите за окрупняване влизат в бизнес плановете на компанията с изцяло българска собственост. Целта им е да се опрости юридическата структура в групата на ЦБА, както и да се унифицират бизнес операциите и мениджмънта. Обединението на компаниите ще засили позициите на веригата като един от лидерите на пазара за търговия на дребно. В момента ЦБА ЕАД е един от големите български работодатели с почти 2 000 служители.

 

„По този начин ще сме по-силни да отговорим на предизвикателството на големите вериги, които разполагат с огромни бюджети и оказват натиск върху малкия и среден бизнес в страната. ЦБА е в огромна полза на българските производители, тъй като предлагаме предимно български стоки и работим все по-усилено с местни производители”, коментира Мартин Кондов, изпълнителен директор на ЦБА ЕАД.

 

Преструктурирането на ЦБА ще се отрази върху повишение на печалбата, продажби от мащаба и намаление на разходите за управление. Предполагаемият оборот на компанията за тази година е 200 млн. лева. Очаква се да се оптимизират инвестициите за развитие и разширяване на мрежата от супермаркети в национален мащаб. В ежедневната работа и бизнеса между други единици на компанията промени няма да има, освен, че мениджмънтът ще се концентрира във Варна, където се помещава централата на ЦБА ЕАД.