Заради силното поскъпване на бензина, в САЩ вече са на мода малките и гориво-ефективни автомобили. Засиленото търсене, в доскоро презирания от американските потребители сегмент на пазара, е довело до силен ръст на продажбите на водещите автомобилни компании General Motors, Chrysler и Ford.
За целия сектор продажбите в САЩ през април са се увеличили със 17.9 процента на годишна база, според данните на консултантската компания Autodata.
Продажбите на автомобили и камиони на GM през април в САЩ са скочили с 26 процента, на Chrysler - с 22 процента, а на Ford - с 16 процента.
През миналия месец на най-големия пазар на света са били продадени 13.17 милиона коли, с отчитане на сезонните колебания, спрямо 11.26 милиона през април миналата година, като за тази година това е третият месец с пласирани на пазара над 13 млн. автомобила.
А в същото време стоковите запаси в сектора намаляват, цените се вдигат, а отстъпките падат. Средната отстъпка при покупка на нов автомобил в САЩ е намаляла през април до 2 320 долара или с 13.8% по-малко на годишна база.
Заради забавянето на доставките, след спирането на част от производствените мощности след земетресението от 11 март, японските компании се представят доста скромно. Продажбите на Тойота са нараснали с едва 1.3 на сто.
Корейските производители пък отчитат много успешен април, за сметка на японските си конкуренти, като продажбите на Hyundai скачат 40.3%.
Така корейските компании Hyundai и Kia вече имат комбиниран дял на пазара от 9.4%, настигайки Honda с 10.8% и Chrysler с 10.1% и изпреварвайки Nissan, който държи 6.2% от продажбите на автомобили в САЩ.