Началото на кризата при товарните железопътни превози дойде с Кремиковци. Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той обаче изрази надежда, че доменното производство на комбината ще бъде запазено. Спадът в товарните превози от началото на годината е 40 процента.
Министърът заяви, че за България е най-добре Кремиковци да бъде запазен. Освен БДЖ от спирането на доставките на въглища за комбината страдат и пристанищата в Бургас и Лом. Вече са изработени оздравителни планове за двете дружество. Според Мутафчиев съкращенията не могат да бъдат избегнати, но е по-важно да бъде запазена квалификацията на служителите и при обръщане на тенденцията, те отново да бъдат взети на работа.
Мутафчиев коментира, че комбинатът е натрупал дългове към транспортните предприятия. Въпреки това обаче е по-добре да се запази. Министърът допълни, че идеите за построяване на екологичен квартал там са несериозни. По думите почвата там е изключително замърсена.
Според Мутафчиев е важно да се работи върху подобряване на екологичните характеристики на Кремиковци.
Помолен за коментар на идеята за приватизация на БДЖ Мутафчиев заяви, че тя може да възникне единствено при човек, който не разбира от материята изобщо.
Министър Петър Мутафчиев присъства на подписването на договорите за строителството на жп линията Свиленград –турска граница. Строежът ще струва 70 милиона лева и ще бъде финансирано по Оперативна програма Транспорт. Изпълнител на проекта е компания от Чехия.
Коментари
0