Между 3 и 5 на сто ръст на туристите през зимния сезон очаква ресорният зам.-министър Иво Маринов. По думите му прогнозите са на базата на ранните записвания. „Ранните записвания са един от показателите.

Въпросът е като започне реалната кампания за записвания как се движат нещата, защото на всеки пазар тенденциите са различни и навиците на самите туристи са също различни – някои се записват по-рано, някои в последния момент, както през последните години с цел получаване на по-добри ценови оферти", каза Маринов.

Той изрази скептицизъм дали наистина в Русия се прави черен списък с хотели и туроператори, но бе категоричен, че български хотел или оператор не е попаднал в подобен списък.

Все още продължават изплащанията на обезщетения заради фалита на „Онтравел". Той допълни, че всички клиенти, които имат претенции към фирмата като направени разходи на място и за нереализирани почивки, се обръщат към ДЗИ и който разполага с всички необходими документи за доказване на плащане, ще бъде обезщетен. Компанията още не е подала иск в съда за обявяване на неплатежоспособност, каза зам.-министърът.

България не превъзхожда с нищо преките си конкуренти в туризма. Това е установило изследване, на което ще стъпи изграждането на туристически бранд „България". Един от експертите по проекта Юлиян Добрев обясни, че в съзнанието на чуждите туристи страната ни се асоциира с морето и с ниските цени. Въпреки че условията за настаняване у нас са добри, страната ни не е разпознаваема чрез тях. Според Добрев основните ни конкуренти са Гърция, Турция, Австрия и Чехия.

„28 атрибута, 15 вида туризъм и спрямо преките ни конкуренти нищо, с което да ги превъзхождаме. Реално много неща, но не можем да експонираме едно, две или три, за да можем да бъдем трайно отличими спрямо преките ни конкуренти", каза Добрев.

Изследването е показало, че туроператорите, които не работят с България, имат по-лошо мнение за страната ни, отколкото тези, които предлагат туристически продукт, свързан с България.

Според зам.-икономическия министър с ресор туризъм Иво Маринов в средносрочен план може да постигнем сериозен ръст на чуждите туристи.

Той отчете положителните тенденции, че близо 90 на сто от чуждите туристи, които са били у нас, са удовлетворени от своя престои, а близо 80 процента пък имат намерение да се върнат отново на почивка в страната. „Това, което трябва да се направи е, че към България основно е позната в чужбина като дестинация за морски туризъм и трябва да се намери чрез създаването на бранда и посланията за представянето на другите видове туризъм, за да може те да бъдат разпознаваеми и да бъдат наложени", коментира Маринов. Според него в средносрочен план увеличение на чуждите туристи с около 30-40 на сто е постижимо.

Изследване е показало, че повечето чужди туристи асоциират България с цветовете зелено и жълто и със символите роза и море. Нашият символ е оранжева розичка.