От началото на годината постъпилите оплаквания до ЧЕЗ за високи сметки за електроенергия са около 2000, обясниха от дружеството. На фона на своите 2 милиона абонати, от ЧЕЗ определиха процента на жалбите като незначителен.
Всяка жалба ще бъде проверена индивидуално, увери Петър Бара, главен оперативен директор на „ЧЕЗ България". Ако се окаже, че електромерът е бил манипулиран, първо, ще бъде установен начинът как това се е случило и ако става дума за сериозна манипулация, за случая ще бъдат информирани органите на реда.
От дружеството информираха, че ако се установи грешка в измервателния уред или пък се окаже, че електромерът не е бил отчетен правилно, надписаните средства ще бъдат върнати на клиента.
Днес бе демонтиран електромерът на Красимира Благоевска от столичния квартал Люлин, която констатирала двойна разлика в сметките за ток за ноември и декември. След като платила дължимите 160 лева за ноември и въпреки че за дните между Коледа и Нова година тя и семейството й не са били в България, декемврийските й разходи за ток възлизат на 330 лева.
Щом получава фактурата, Благоевска подава жалба в дружеството, в резултат на което електромерът й бе занесен за проверка в Националния институт по метрология.