Онлайн магазините в Турция били технически по-назад, в сравнение с онлайн магазините в България.

 

Такова е становището на българската софтуерна компания Mirchev Ideas, която опитва да пробие на пазара в южната ни съседка. Според нейни представители, единственото, с което турците ни превъзхождат в електронната търговия, е онлайн разплащането с кредитни карти, което там е значително по-разпространено и развито.

 

Интересна особеност за причината, поради която дори сергиите на прословутата Капалъ чарши приемат плащания с кредитни карти, е сигурността, която те предлагат на туристите от Запада. Чужденците обикновено се притесняват да носят пари в брой и да превалутират в местните чейндж бюра. Ето защо картите са толкова масово използвани и приемани навсякъде в Турция.

 

Въпреки това обстоятелство и фактът, че със своите 75 млн. жители Турция представлява огромен пазар, според Mirchev Ideas в интернет търговията там има какво да се подобри. Перспективни са например готовите платформи за търговия през интернет, каквито местните софтуерни компании имат вече създадени и биха могли да предложат на потенциалните си турски партньори.