Абонатите на Мтел се увеличиха с 1%, до 5 млн. 241 хил. души през второто тримесечие на 2011 г. В същото време обаче приходите на компанията са намалели със 7.9% на годишна база

 

Печалбата преди данъци и амортизации е намаляла с 43.5%, достигайки 18.9 млн. лв.

 

От дружеството отчита, че българският пазар остава повлиян от икономическата обстановка и намаленията на цените в следствие на регулаторна намеса.

 

Българският телекомуникационен пазар е допълнително повлиян от силна конкуренция. Въпреки тези фактори делът на абонатите на договор с Мтел се е увеличил от 62.1% до 66.7%.

 

Пазарният дял остава 49.3% в края на второто тримесечие на 2011 година. Продължаващото активно търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет от 121.5%, до повече от 161 600 клиенти.

 

Запазва се и тенденцията за увеличено търсене на фиксирани широколентови решения и фиксираните широколентови линии са вече повече от 95 700. Общо фиксираните линии за достъп са в размер на 101 200 линии през второто тримесечие на настоящата година.

 

През второто тримесечие на 2011 година приходите намаляват до 130.5 милиона евро в сравнение със 141.7 милиона евро за същия период на предходната година.

 

Регулирането на цените за отказ от услуга води до спад на приходите от свързаност между операторите.

 

Намалялото потребление на клиентите на договор, както и засилената конкуренция през второто тримесечие, доведоха до спад на приходите от трафик и месечна такса.

 

Приходите от продажби на стоки са се увеличили леко, поради продължаващото търсене на мобилни телефони от по-висок ценови клас.

 

През второто тримесечие на 2011 година приходите от стационарни широколентови услуги, IPTV и услуги, свързани с фиксирани линии, са в размер на 4.8 милиона евро.

 

Средният приход от линия (ARPL) възлиза на 15.2 евро. Общо оперативните разходи са се увеличили с 6.6% до 70.2 милиона евро, което води до спад в сравнимите стойности на EBITDA от 8.0% до 70.8 милиона евро.

 

Оперативните разходи са повлияни от консолидирането на двата оператора, Спектър Нет и Мегалан.