През 2001 г. беше представен Windows XP, който се превърна в една от най-популярните операционни системи на Microsoft, помагайки на потребителите и бизнеса да бъдат по-продуктивни и защитени с широкото навлизане на високоскоростния интернет.

 

Несъмнено това беше една изключителна операционна система, която отговаряше на нуждите на клиентите преди повече от десетилетие.

 

Близо 12 години по-късно, технологиите се развиват значително, наред с новите потребности и очакванията на тези, които ги използват. Съвременните компании имат все по-голяма необходимост да защитят своите данни и да гарантират сигурността, съвместимостта и управлението им, считат от Microsoft. В същото време, потребителите търсят технологии, които отговарят на личния им стил на работа и им позволяват да бъдат продуктивни навсякъде, по всяко време и на различни устройства.

 

Тази естествена еволюция на технологиите е в основата на жизнения цикъл на продуктите и Windows XP не е изключение. От 8 април 2014 г. Microsoft вече няма да осигурява поддръжка за потребителите на Windows XP. Това означава, че клиентите и партньорите няма да получават актуализации за защитата на операционната система или няма да могат да получават техническа поддръжка от Microsoft.

 

Ето защо, преминаването от Windows XP към по-модерни платформи като Windows 7 или Windows 8 ще подготви ИТ инфраструктурата на бизнеса за бъдещи технологични решения и растеж.

 

С оттеглянето на Windows XP много от приложенията, които първоначално са били написани за тази версия, ще бъдат съпътсвани от допълнителни разходи за поддръжка. Особено след като независимите доставчици на софтуер преустановяват поддръжката на Windows XP за по-новите си приложения. Поради тази причина анализаторите като IDC прогнозират, че колкото по-дълго компаниите отлагат миграцията от Windows XP към Windows 7 или Windows 8, толкова по-скъпо ще им струва поддръжката за Windows XP.

 

Предвид все по-големия брой устройства с Windows 8, налични на пазара, старият хардуер може да се замени с по-ново Windows устройство, което да отразява специфичните нужди на служителите и начина, по който предпочитат да работят.