Българските потребители не проучват предварително търговците при онлайн пазаруване, не проверяват условията, при които ще се извърши сделката и не пазят документите, свързани с покупката. 

Това са топ 3 на най-честите грешки, стана ясно от интервю на Димитър Маргаритов, председател на Комисия за защита на потребителите (КЗП), за телевизия Bulgaria On Air.

Маргаритов съветва винаги да проверяваме търговеца, от когото смятаме да пазаруваме. По закон той е задължен да посочи на сайта си своето име, адрес и телефон, за да можем да осъществим обратна връзка и да предявим претенциите си, ако има такива. 

Правото на отказ е едно от най-важните неща при онлайн търговията, дори ако това, което сме си поръчали, не ни е харесало. Срокът е 14 дни от датата на получаване, но търговците неправомерно понякога съкращават този срок.

Другият проблем, който често потребителите излагат в жалбите си до КЗП, произтича от това, че често пропускат предварително да се информират за всички условия по сделката. Търговците са длъжни да уведомяват, както за цената на стоката, така и за други съпътстващи разходи като например цена за доставката или някакви други такси.

Привържениците на онлайн шопинга често не пазят и документите предоставени им от търговеца като платежни документи и гаранции, които дават доста права на по-късен етап като замяна и ремонт.

„Истината е, че въпреки известната скептичност, която по-скоро в по-минали периоди сме наблюдавали у нас по отношение на онлайн търговията, данните, които статистиката ни предоставя, показват, че ние сме все по-склонни да пазаруваме през интернет“, заяви още Маргаритов.