Надпреварата на пазара за таблети е във финалния си спринт, пише вестник The New York Times. Във вториник Apple, Nokia и Microsoft ще представят нови устройства. Те ще се състезават за вниманието на потребителите с няколко други скоро пуснати на пазара таблети - тези на Amazon, Google и Samsung.

Залозите са високи и се вдигат все по-високо, след като търсенето на таблети експлоадира през последните години, отбелязва изданието.

Около 120 милиона таблета са доставени през 2012 година, почти седем пъти повече отколкото през 2010-а, когато първият iPad на Apple беше представен, според анализаторската компания Gartner.

Apple запазва ясна лидерска позиция, но с предложения за таблети, почти толкова изобилни, колкото за смартфони, пазарът стана по фрагментиран.

Според данни на IDC през второто тримесечие iPad-ите имат най-голям дял от световния пазар на таблети с 32 процента. Samsung, вторият производител на таблети, бързо набира скорост с 18 процента за второто тримесечие, сравнени с 7,6 процента за същия период на миналата година.