От 2008 до 2013 г. столичното летище е свило печалбата си от 30 млн. лв. до 12.4 млн. лв. Това съобщи транспортният министър Данаил Папазов. Основните фактори, които са довели до това, са кризата и конкурентната среда. 

Предварителните данни за финансовото състояние на аеропорта през миналата година сочат, че приходите са били 113 млн. лв. Рентабилността е над 11%. 63% от приходите идват от продажбата на стоки и услуги. 

Разходите са били около 99 млн. лв. Сериозен проблем за летището са просрочените му вземания от общо 51 млн. лв. 

Най-големият длъжник е авиокомпанията "България Ер". Сред търговските длъжници са и Alitalia, Hemus Air, фалиралата Мalev, Olympic Air и др. 

Министър Папазов обясни, че всички търговски и публични вземания са натрупани след 2007 г. Днес ще бъде открита новата редовна директна линия София - Белград, която ще се обслужва от авиокомпания Air Serbia. 

От средата на май Wizz Air ще пусне директни полети два пъти седмично до Малмьо (Швеция). От началото на юни предстои в разписанието на столичния аеропорт да влезе и Загреб.