Два гиганта на потребителския пазар в САЩ съобщиха днес тримесечните си финансови резултати. Coca-Cola постигна нетна печалба от 2.22 млрд. долара през периода юли – септември, при 2.06 млрд. долара за същия период година по-рано.
А диверсифицираният конгломерат Johnson & Johnson спечели 3.2 млрд. долара през тримесечието, при 3.4 млрд. долара през Q3 на 2010 г. За сметка на това обаче, продажбите на компанията са нараснали с 6.8% до 16 милиарда. Резултатите на J&J са малко по-лоши от очакванията на пазара.
Но Johnson & Johhson обещава да постигне за цялата година печалба на акция между 4.95 и 5 долара – и пазарът се е настроил за 4.96 долара. Тоест може да се очаква, че по-слабите от очакваното резултати няма да повлияят негативно в днешната търговия.
За сметка на това, Coca-Cola дава малко по-добри резултати от очакванията на пазара: 1.03 долара на акция печалба при очаквани 1.02 долара. Продажбите са скочили до 12.25 милиарда от 8.43 милиарда.
За разлика от финансовите компании в тримесечие на силна волатилност, компаниите на пазара на потребителски стоки демонстрират стабилни положителни резултати и има вероятност инвеститорския интерес да се пренасочи към тях, което ще повиши стойността на акциите им. Но ръст на целия индекс DJIA на техен гръб не може да се предвиди.
Коментари
0