Два гиганта на потребителския пазар в САЩ съобщиха днес тримесечните си финансови резултати. Coca-Cola постигна нетна печалба от 2.22 млрд. долара през периода юли – септември, при 2.06 млрд. долара за същия период година по-рано.

 

А диверсифицираният конгломерат Johnson & Johnson спечели 3.2 млрд. долара през тримесечието, при 3.4 млрд. долара през Q3 на 2010 г. За сметка на това обаче, продажбите на компанията са нараснали с 6.8% до 16 милиарда. Резултатите на J&J са малко по-лоши от очакванията на пазара.

 

Но Johnson & Johhson обещава да постигне за цялата година печалба на акция между 4.95 и 5 долара – и пазарът се е настроил за 4.96 долара. Тоест може да се очаква, че по-слабите от очакваното резултати няма да повлияят негативно в днешната търговия.

 

За сметка на това, Coca-Cola дава малко по-добри резултати от очакванията на пазара: 1.03 долара на акция печалба при очаквани 1.02 долара. Продажбите са скочили до 12.25 милиарда от 8.43 милиарда.

 

За разлика от финансовите компании в тримесечие на силна волатилност, компаниите на пазара на потребителски стоки демонстрират стабилни положителни резултати и има вероятност инвеститорския интерес да се пренасочи към тях, което ще повиши стойността на акциите им. Но ръст на целия индекс DJIA на техен гръб не може да се предвиди.