PepsiCo отчете през второто тримесечие на годината спад на печалбата с 2% след свиване на продажбите с 3 на сто, но въпреки това данните са по-добри от очакванията на експертите.

Печалбата на компанията за тримесечието е $ 1.66 млрд. или по $ 1.06 на акция за трите месеца до 13 юни. За същия период на миналата година печалбата бе $ 1.7 млрд. или по $ 1.05 на акция.

След таксите, включително разходите за преструктуриране печалбата на акция пада до $ 1.02, но прогнозите бяха за печалба от $ 1 на акция.

Приходите за периода са за $ 10.59 млрд. при очаквания за $ 10.99 млрд. и $ 10.95 млрд. приходи година по-рано.

От Pepsi съобщават, че заради кризата са използвали ценова стратегия, нови продукти и контрол върху разходите.

Потребителите пък вместо безалкохолни са започнали да преминават към студени чайове и сокове.

Така в Северна и Южна Америка приходите от продажби на безалкохолни напитки падат със 7%, като търсенето на потребителите остава слабо за содата, а при други напитки има отлив към по-евтини алтернативи.

Резултатите на PepsiCo International са смесени на останалите пазари по света. Ръст се отчита в Азия, Африка и Близкия Изток, а спад в Европа. Yahoo