Дистрибуторът на горива Петрол АД отчита 102.969 млн. лв. приходи от продажба на продукция при оперативни разходи за 14.513 млн. лв. За същия период на миналата година продажбите са били 301.310 млн. лв. , а за цялата 2008 година резултатът е бил 709.605 млн. лв. показват данните в междинния финансов отчет за първото тримесечие на годината.

Нетната печалба възлиза на 799 хил. лв., а активите на дружеството растат до 607.969 млн. лв. Към 31 март съотношението на дълга към активите е 32.58%, възвръщаемостта на собствения капитал е 0.23%, а коефициентът на ликвидност е 1.48.

Намалението на приходите от продажби през първо тримесечие се дължи на раздялата със 75 обекта, които преминаха към Лукойл-България ЕООД, както и на продажбата на над 20 обекта на други контрагенти.

Разходите за дейността намаляват с близо 24 % и достигат до 14.5 млн. лв. За първо тримесечие на 2009 година при 19.2 млн.лв. за същия период на 2008 година.

Себестойност на продажбите през първо тримесечие на 2009 година е 93.9 млн.лв. при нива от 165.6 млн.лв. за същия период на 2008 година. Снижението се дължи основно на намалелите приходи от продажби, поради отпимизирания брой обекти.

Петрол АД има 16.9% пазарен дял в края на първото тримесечие, като броят на бензиностанциите е 445.

От компанията заявават като поставена цел осигуряването на висока доходност на акционерите. До 2010 година е предвидено увеличение на дистрибуторската мрежа с още 90 търговски обекта. През 2009 година година броят на газ станциите достигна 186, като в системата функционира и една метан станция.

Съгласно плановете на ръководството за тази година предстои да  бъдат реновирани 30 бензиностанции, за което са предвидени около 10 млн. евро. Предвижда се да бъдат вложение 6 млн. лв. в нови обекти от типа Петрол „Перфект”. Те ще бъдат построени на нови терени, с локация основно в големите градове, като целта е те да представляват директна конкуренция на другите големи вериги. С оглед на тенденцията към все по-масово пренасочване на потребителите към пропан бутана и метана като най-евтини горива, Групата предвижда изграждане на 6 модула за продажба на газ пропан бутан, и 3 модула за газ метан за 2 млн. лв.

По програмата за франчайзинг е планирано привличане на 40 нови обекта срещу 1 млн.лв. Ще бъде внедрена информационна система за активно управление на продажбите, чрез интегрираната управленска система SAP Rеtail. Подготвяните маркетинг прояви е планиран ода увеличат продажбите на горива с 8%.

* Не е препоръка за вземането на инвестиционно решение!