Потреблението на безалкохолни напитки е нараснало с 11 на сто през първите шест месеца на годината, съобщиха от Българската стопанска камара. През първото полугодие на годината сме изпили със 77 милиона литра повече спрямо същия период за 2007 година.

 

 

 

Най-сериозно е увеличението на енергийните напитки о с около 50 процента и на газираната напитка тип „кола лайт” – с 42 процента, информират от Българската стопанска камара.

 

 

 

Със 7 на сто са се повишили продажбите на газираните напитки за първите шест месеца на годината, като потреблението им е нараснало с 20 милиона литра. С 13 процента повече бутилирани води сме изпили за първото полугодие на 2008-ма, като консумацията на минерална вода е с 12 на сто по-голяма.

 

 

Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с – с 20 процента. Това е с близо 8 млн. литра повече от предходната година и е формирано основно от продукти произведени в България, обясняват от камарата.

 

 

В групите на напитките “студен чай” и “енергийни & спортни” ръстът за полугодието е съответно 48% и 51%. Според данните на работодателите многообразието от видове продукти, разфасовки и опаковки устойчиво расте. Напитките от тези две групи са с най-малък пазарен дял, но с най-голяма динамика в потреблението.

 

 

Прогнозата на бизнеса за втората половина на годината е общ ръст от 11 на сто при употребата на безалкохолни напитки и с близо 30 литра повече на глава от населението в края на годината спрямо потреблението в края на 2007-ма година.