Преди да се сдобият с нова стока, 53% от потребителите в България надничат в интернет, за да научат повече за нея. Дори 44% от тези, които изобщо не ползват глобалното пространство, се допитват до свои приятели, които черпят информация онлайн.

Това са само част от изводите, до които са достигнали авторите на специалното проучване за поведението на потребителите в интернет, което беше представено вчера от авторите. В същото време купувачите силно се влияят от  негативни мнения във форуми. Оказва се, че почти

2/3 от българите се отказват от покупка на определен продукт, ако видят негативно мнение за него.

Въпреки че все повече нашенци пазаруват в интернет, хората много силно са притеснени от кражбата на информация от банковите им карти и се страхуват да не се злоупотреби с личните им данни.

Анализаторите смятат, че банките трябва да предложат още по-сигурни свои продукти, за да намалее делът на недоверчивите. Очертава се тенденцията поръчките на харесваните стоки да се прави през интернет, а за заплащане да се избира друг по-надежден вариант, включително и на ръка при доставката на продукта.

Макар у нас все още да се прохожда в интернет пазаруването, 26% от българите се снабдяват със стоки от родните сайтове, в същото време  почти една пета - 19 на сто от хората, пазаруват в чуждия нет.  Изследването сочи, че

нашенци се асоциират с марките, които обичат

и искат техните приятели да виждат това. Макар да звучи малко смешно, оказва се, че 32% от потребителите в интернет стават "приятели с марки" в социалните мрежи Facebook и MySpace.

Книги, туристически услуги, покупката на самолетни билети са сред най-често купуваните неща от нета, освен това  дрешки и обувки се избират много през компютъра.

Преобладават също така поръчките за храна и цветя. Младите хора често пазаруват и части за компютрите си, и нова техника, докато стоят вкъщи.