
Няма основания за рязък скок на цените до есента
„Пазарите са спокойни. Ако и политическите събития, най-вече войни не ни споходят, пазарът може да се предположи, че ще остане спокоен поне до края на лятото“, увери изпълнителният директор на Софийската ...

Какви са правата на потребителите при рекламация и връщане на стока
Срокът, в който търговецът е длъжен да приведе в съответствие продукт с дефект след рекламация от страна на потребител, е едномесечен, обясни Игнат Арсенов, директор на Главна дирекция "Контрол на пазара" ...

Маргаритов: КЗП няма как да влияе върху ценообразуването
„На проблема с високите цени на хранителните стоки трябва да се гледа като нещо дългосрочно, което изисква и дългосрочни решения. Оскъпяването може да дойде от различни места – от производителя, през дистрибуторите”. ...

Ръст на кражбите на дребни, но скъпи стоки у нас
Бум на кражбите отчита вътрешно проучване на Асоциацията на търговците на нехранителни стоки. Само в магазините за мебели и аксесоари те са се увеличили за последната година с 200 процента. В същото ...

Как безопасната стока може да стане опасна
Eдна стока може да е минала през всички необходими изпитвания, да отговаря на действащите стандарти и регламенти за безопасност, но неправилна употреба да я направи опасна. На това обърна внимание основателят ...

За какво да внимаваме по време на Черния петък
В края на ноември предстои т.нар. Черен петък, в който потребителите могат да закупят стоки със значителни намаления. След пандемията, тенденцията хората да пазаруват онлайн се запазва, каза пред Радио ...

Ще избираме между ремонт и замяна на дефектна стока
Фирмите ще бъдат задължени да предлагат безплатна поправка в законния гаранционен срок на стоката според приетата позиция от Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в Европейския парламент ...

Покупка извън търговски обект може да се откаже до 14 дни
От платформата „Ние, потребителите“ предупредиха, че при организирането на презентации в наети зали недобросъвестните търговци злоупотребяват с незнанието на потребителите за правото им да се откажат от ...

Какви са задълженията на онлайн търговците към потребителите
Едно от най-важните задължения на онлайн търговците е да предоставят предварително необходимата информация на потребителите за стоката, която ще купят. Тя рябва да е възможно най-подробна, за да им помогне ...

Икономист: Най-лошото е изкуствено да се понижават цените
Изкуственото натискане на цените надолу ще доведе до неравновесие на пазара и може да предизвика дефицит или временно им понижаване, което впоследствие ще се обърне в рязък скок, а това не е добре за потребителите. Пряката ...