В края на ноември предстои т.нар. Черен петък, в който потребителите могат да закупят стоки със значителни намаления. След пандемията, тенденцията хората да пазаруват онлайн се запазва, каза пред Радио София Соня Спасова – директор на Европейския потребителски център.

„Моят съвет, покрай еуфорията на Черния петък, е да бъдем внимателни. Независимо от това колко добре изглежда една сделка, наистина да проверим дали тя е такава, като се започне от това да се провери търговеца, да се проверят условията, при които ще ни бъде продадена тази стока или услуга и след това да се провери и цената“, обясни Соня Спасова.

50 хранителни продукта по-евтини от днес

Тя посъветва потребителите да сравнят цената да даден продукт с други интернет сайтове или физически магазини. Ако искаме да проверим търговеца, можем да го направим на сайта му, тъй като те са задължени да публикуват информация като адрес и телефон.

„Ако вие искате да се сдобиете с последен модел телефон или някакъв вид техника за вкъщи е добре да се проследи последните няколко месеца как се движат цените, за да бъдете сигурни наистина, че цената на Черния петък е намалена“, уточни директорът на Европейския потребителски център.

istock
istock

Соня Спасова припомни, че при пазаруване онлайн имаме право в 14-дневен срок да върнем стоката. Ако пък продуктът се развали прекалено бързо, можем да изискаме от търговеца да го замени или да ни върне парите.

„Никога не давайте ЕГН на продавача. Добре е да се проверява на кого изпращаме данните от банковата сметка и защо ни се иска. Не е добре да изпращаме данни от обществен интернет – в ресторанта или в хотела, т.е. да не използваме общодостъпни интернет връзки, когато изпращаме чувствителна лична информация“, посъветва Соня Спасова.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg