Потребителското доверие е най-високо в развиващите се азиатски икономики, Бразилия и Австралия, но продължава да отслабва в САЩ заради натиска на безработицата. Това сочат данните от проучване на базираната в Ню Йорк компания Nielsen.

Изследването е проведено преди месец, сред 17 500 души от различни страни.

Средният индекс на Nielsen, измерващ потребителското доверие в световен мащаб, е 87 пункта за четвъртото тримесечие на 2009 г. За сравнение, през третото тримесечие осредненият показател е бил с 5 пункта по-нисък.

От компанията смятат, че през последните 6 месеца на 2009 г. в глобален план потребителите са започнали да гледат по-оптимистично на възможностите си за работа и подобряването на личните бюджети, както и са имали по-високи очаквания за развитието и възстановяването на икономиката след кризата.

Разбира се, някои пазари се възстановяват по-бавно от други, затова и потребителското доверие се подобрява с различни темпове, обясняват от Nielsen. Държавите от азиатско-тихоокеанския регион, например, най-бързо се отърсват от световното торнадо. 

Според резултатите от проучването на Nielsen, най-високо е потребителското доверие в Индонезия, следвана от Индия и Бразилия. От западните икономики единствено Бразилия и Канада се нареждат в топ 10.

Потребителското доверие в Япония и Южна Корея остава изключително ниско. В САЩ е отчетен слаб спад на индекса от 2 пункта с тенденция за продължаващо намаление заради натиска на безработицата.

Най-голямо намаление на потребителското доверие е измерено в Обединените арабски емирства /ОАЕ/, най-вече заради сериозните удари на кризата върху Дубай. Reuters