Потребителското доверие е най-високо в развиващите се азиатски икономики, Бразилия и Австралия, но продължава да отслабва в САЩ заради натиска на безработицата. Това сочат данните от проучване на базираната в Ню Йорк компания Nielsen.
Изследването е проведено преди месец, сред 17 500 души от различни страни.
Средният индекс на Nielsen, измерващ потребителското доверие в световен мащаб, е 87 пункта за четвъртото тримесечие на 2009 г. За сравнение, през третото тримесечие осредненият показател е бил с 5 пункта по-нисък.
От компанията смятат, че през последните 6 месеца на 2009 г. в глобален план потребителите са започнали да гледат по-оптимистично на възможностите си за работа и подобряването на личните бюджети, както и са имали по-високи очаквания за развитието и възстановяването на икономиката след кризата.
Разбира се, някои пазари се възстановяват по-бавно от други, затова и потребителското доверие се подобрява с различни темпове, обясняват от Nielsen. Държавите от азиатско-тихоокеанския регион, например, най-бързо се отърсват от световното торнадо.
Според резултатите от проучването на Nielsen, най-високо е потребителското доверие в Индонезия, следвана от Индия и Бразилия. От западните икономики единствено Бразилия и Канада се нареждат в топ 10.
Потребителското доверие в Япония и Южна Корея остава изключително ниско. В САЩ е отчетен слаб спад на индекса от 2 пункта с тенденция за продължаващо намаление заради натиска на безработицата.
Най-голямо намаление на потребителското доверие е измерено в Обединените арабски емирства /ОАЕ/, най-вече заради сериозните удари на кризата върху Дубай. Reuters
Коментари
0