За повече прозрачност, яснота и съпоставимост на банковите такси настояват от Асоциация „Активни потребители”. Според организацията, банковите такси у нас са неясни и непредсказуеми и се променят често без знанието на потребителите.

Организацията посочва, че има и такси, които са неоправдано високи – например комисионите, които банките удържат при плащане на такси, данъци и задължения на граждани към държавата. В момента хората, които искат да си извадят задграничен паспорт чрез експресна поръчка, трябва да платят на банката, която обслужва МВР, 20 лева такса, за да преведат 200 лв., посочват от „Активни потребители”.

От асоциацията припомнят, че проблемът с неясните банкови такси е приоритетен и за Европейската потребителска организация BEUC. През август 2010 година Мишел Барние, еврокомисар за вътрешния пазар и услугите, изпрати писмо до председателя на Комитета на европейската банкова индустрия (EBIC) Герхард Хофман. Чрез него Европейската комисия възлага на EBIC незабавно да открие и приложи решения, които да гарантират правилно разбиране и съпоставимост на банковите такси в целия Европейски съюз. Тази есен Европейската комисия ще организира среща, с която да даде старт на процеса.

Потребителските сдружения ще вземат активно участие в процеса по привеждане на банковите такси в разбираем и съпоставим вид, заявяват от „Активни потребители”. Исканията от писмото на Барние се основават на изводите от работния документ "Последващи действия в областта на финансовите услуги на дребно", публикуван през септември 2009 година. В доклада се констатира, че банковите такси в Европа често са непрозрачни и трудни за разбиране. В рамките на инициативата трябва да се постигнат три основни цели:

 
1. Яснота и по-лесно разбиране на използваната терминология.

2. Подобряване на съпоставимостта на банкови такси.
3. По-прозрачна, налична и достъпна за потребителите информация за банковите такси, посочват от организацията.