Кризата в транспорта удари най-тежко БДЖ, където се наблюдават общо три кризи - икономическата, спирането на Кремиковци и ограбването през последните години. Товарите на железниците са намалели с близо 60% в сравнение с края на 2008 г., като близо 40% от тях се дължат на кризата Кремиковци. Това обяви в предаването Седмицата на Дарик министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков.

Министър Цветков заяви, че към момента не се разглежда вариант за съкращаване на линии, защото това би било крайна мярка, но уточни, че това не важи за разходите, свързани с губещи процеси, и за съкращаването на персонал, което ще обхване около 2000 от общо 15 000 души.

Александър Цветков не скри, че БДЖ има много дългове и посочи пример с 550 млн. лева, дължими за кредити, и 40 млн. лева задължения към доставчици.

БДЖ не е на нула, а на много минус. За да овладеем това, намаляваме разходите, привличаме външни инвеститори, осигуряваме свеж ресурс, посочи транспортният министър.

Цветков обяви, че има проекти, по които на Катар и Кувейт да бъдат отдадени на концесия пристанищата и летищата в страната.

Най-приоритетни са мостът на Дунав при Силистра - Кълъраш, летищата в Пловдив и Русе, пристанищата във Варна и Бургас.

Основна задача на министерството е бързото подготвяне на обектите за концесия, защото държавата никога не е била добър стопанин, а частният субект ще управлява тези обекти по-добре, посочит Цветков и уточни, че този въпрос в Европа е отдавна решен и летищата и пристанищата са отдадени на концесия.