Дженеръл Мотърс (GM) регистрира 6 % спад в продажбите в САЩ за декември, с което общото свиване на пласираната продукция на компанията достигна 30 % на фона на световната финансова криза и болезненото реструктуриране в условията на защита от банкрут.
2009 в много отношения бе вододел за нас. Гледаме на 2010 като на година, през която икономиката продължава със скромно възстановяване, продажбите в индустрията започват да се подобряват и нашите изключителни нови продукти засилват реализацията, заяви Сюзън Дохърти, вицепрезидент за продажбите в САЩ на GM.

Значително количество от спада в продажбите идват от марките Pontiac, Saturn, Saab and Hummer. Те са търсени по-слабо през декември с 54.6 % и с 46.7 % за цялата 2009. Основните модели на GM бележат нарастване с 2.2 % през декември и общ спад в сърсенето им с 26.7 % до 2.5 милиона автомобила.

GM очаква нарастване на пазарния им дял на 19.3 % през четвъртото тримесечие на годината. За сравнение, през 2008 автомобилостроителният гигант има 22.2 % дял. От компанията се надяват през 2010 да продадат между 11-12 милиона автомобила. БГНЕС