Вероятно в петък ще приключи проверката на електроразпределителните дружества, които са сключвали договори за изкупуване на електроенергия от НЕК. Това каза премиерът Бойко Борисов, след като официално пусна в действие тунелопробивната машина за разширение на столичното метро. Причина за проверката са съмнения за неизгодни договори, сключени от държавата.

Премиерът каза, че държавата е сключила договори с фирми за изкупуване на ел. енергия много над цената на НЕК.

Борисов каза, още, че предсрочно са сключени застрахователни договори в енергетиката. Някой се е изхитрил. Въпреки че договорите със застрахователната компания свършват сега, някой още в първите ми дни, когато съм бил премиер, е сключил за следващите пет години застрахователни договори. Като ги уволня, ще разберете след четири-пет дни, защото това е явна далавера. Нищо не е налагало през юли, осем месеца предсрочно да се сключат застрахователните договори. Там има застрахователни премии. Само НЕК е за 100 млн., а Козлодуй, а мините, каза Борисов.

На официалното представяне на тунелопробивната машина присъстваха и много гости от немски и турски фирми. Премиерът Борисов се обърна към турските ни съседи Никога Турция не е имала по-голяма нужда от силна България. Колкото е по-силна България, колкото е по-богата, както турците ходят да работят в Германия, в Холандия, ще искат да идват да работят в България, каза премиерът.

Новата машина, наета от Германия, получи името си от столичния кмет Йорданка Фандъкова. Тя кръсти съоръжението София. Тази машина ще съкрати с година и половина изграждането на участъка от пътен възел Надежда до НДК. В момента с метро се движат около 180 000 души ежедневно. От 2012 година ще се добавят още около 270 000 души дневно, обясни Фандъкова.

До края на 2012 г. трябва да е готово трасето от пътен възел Надежда до бул. Черни връх. Общата дължина на метролинията е 10.7 км. с 11 метростанции.