Радио Ватикана промени следваната повече от 70 години политика и започна да излъчва бизнес реклами. Решението е историческо, а мотивите са чисто финансови. Радиостанцията на Светия престол държи на своя утвърден имидж, който се основава на широкия международен обхват и на високите технологии, свързани с големи разходи.

Радио Ватикана е основано от Гулиелмо Маркони и официално открито на 12 февруари 1931 година от папа Пий Единадесети. В момента излъчва програми на 45 езика посредством сателити, земни предаватели и интернет, съобщава БТА.

Генерален директор на радиото е отец Федерико Ломбарди, който е директор на пресцентъра на Ватикана и говорител на папа Бенедикт Шестнадесети. Той направи изненадващото съобщение за промяната в политиката и го обясни с необходимостта да се компенсира хроничния дефицит в баланса на Радио Ватикана.

Набирането на търговска реклама е възложено на фирмата МАБК. Зад съкращението се крие твърде романтично и дори езическо название. В келтската митология кралица Маб е повелителка на феите и носителка на сънища и мечти.

Съвсем земни и материални са резултатите от кампанията. Пръв рекламодател на Радио Ватикана стана италианският електроенергиен колос ЕНЕЛ.

Радио Ватикана ще излъчва до 27 септември реклами на ЕНЕЛ на пет езика.