На повечето места по света денят 14 февруари е празник на влюбените, свети Валентин. Според Националната търговска асоциация на САЩ през настоящата година сумите, изхарчени за подаръци за този празник, ще са най-високи за последните 10 години, пише USA Today.

Джон Смит от Александрия ще похарчи например 400 долара за романтика по жена си: цветя, бижута и вечеря. Дан Касионе от Клейтън също смята да купи нещо на жена си за празника: „Трябва, щом си се оженил. Трябва да излезеш от мишата дупка“.

Според маркетинговите проучвания, през 2012 г. шопинг истерията около деня на свети Валентин ще отстъпи само на коледното пазаруване. Едно проучване сред 8000 души, извършено от фирмата BIGinsight, твърди, че всеки който ще празнува деня на влюбените ще изхарчи средно 126.03 долара. Това е с 8.5% повече от харчовете за любимия през 2011 г.

Общо търговците очакват по амурчета да бъдат пръснати 17.6 млрд. долара.

За ръста на продажбите значително помага разрастването на електронната търговия. Интернет прави много по-лесно търсенето на подаръци с отстъпки и позволява със значително малък разход на време да засвидетелстваш дължимите подаръци на любимия.

Мобилните игрички допълнително открехват вратата на потребителските сърца. Например безплатното приложение Moonit дава възможност да изпратиш заявка „флирт“ или „приятелство“ на хората от списъка в телефона ти; освен това то „анализира“ рождените дати, изчислява „съвместимост“ и изпраща съобщения от рода „Вие сте 98% съвместими, чуваме сватбени камбани“.

Според маркетинга, мъжете за този празник ще похарчат двойно повече, отколкото жените – 169 е сметката за свети Валентин средно за мъжа спрямо 86 долара за жената.

Според психолози по консумация, хората не искат да правят грешки в деня на влюбените; те се чувстват задължени да похарчат някакви пари, за да не загубят благоразположението на желаната или настоящата половинка.

По-трудно за обяснение е, че около 20% от консуматорте посочват, че ще направят подарък и на домашните си любимци.