Драстично ще се увеличи туристическия поток към морето, когато АМ "Тракия" стане готова, обяви по Дарик и БНТ министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Той обясни, че строежът на една магистрала е не само полагане на асфалт, но има и съпътстващи проблеми от типа на прословутия курник. „Тежко ще бъде, ще се борим за качеството за бюджета, за парите", каза министърът.

„Когато магистрала „Тракия" стане готова, тя ще свърза четири от шестте най-големи града в България. Директният ефект от магистралата за икономиката за 10 години - 1 милиард лева. Вие инвестирате 250 милиона евро и за 10 години имате възвращаемост 1 милиард лева - феноменално. Тази магистрала е изключителен приоритет и сме хванали да я направим най-после след 46 години", категоричен бе Плевнелиев.

Свикнал съм да работя по големи проекти още от Германия, призна регионалния министър. В т.нар. "Библия на Плевнелиев" били разписани всички проекти с графи и планове, за да се направи нещо много елементарно - по всеки проект да има план, за да се установи в график ли върви работата.

„Ние имаме дългосрочна визия, която вече е облечена в дългосрочна програма "България 20 20" за приоритетни проекти в пътния сектор. Ние сме готови, експертите са готови. Ние имаме дългосрочен план и този план казва, че ние можем да решим 7-те магистрали на България до 2020 г. Качествена пътна инфраструктура се постига поне за 20-25 години и поне с 20-30 милиарди евро".

„Липсата на дългосрочна визия е нещото, което най-много ме притеснява в България, заяви още министър Плевнелиев. „Българите, ако искат да станат богати, ако искат да имат своето достойно място, те трябва да имат дългосрочна визия, облечена в конкретна дългосрочна стратегия, облечена в конкретни краткосрочни мерки, които съответстват на дългосрочната стратегия, а това пък трябва да финишира в общите краткосрочни антикризисни мерки, които, за да са максимално ефективни, трябва да са свързани с дългосрочната стратегия. На мен все още ми липсва в парламента дебата между партиите, защото истината е, че каквото и да си говорим - за магистрали, за корупция, най-важната думичка във всяка една държава е икономиката. Дебата за икономиката - това ми е на сърцето кои са моделите, с които ние можем да засилим икономиката, така че наистина бъдещите поколения да бъдат в една по-конкурентна, една по-богата България.

„Аз имам моя план „20 20". Магистралите са кръвоносната система на икономиката, там не трябва да има компромис", категоричен бе Росен Плевнелиев.