Разходите за Зимните олимпийски игри ще продължават да растат дълго след като спортистите са се прибрали у дома и пламъкът на състезанието угасне в Сочи.


Русия, която вече похарчи над 1 530 млрд. рубли /44 милиарда щатски долара /, за да бъде домакин на своите първи Зимни игри, вероятно ще трябва да даде още 7 млрд. долара в следващите три години, само за поддръжка на изградената инфраструктура, пише Bloomberg. За сравнение приблизително 7.5 млрд. долара бяха всички разходи за зимната Олимпиада в Канада през 2010 г.

 

Всъщност никой не знае колко още средства ще бъдат погълнати от проекта Сочи, тъй като правителството не е решилo какво точно да прави с изградените съоръжения и хотели.

 

В резултат на това, годишните разходи ще бъдат десетки пъти по-високи от очакваното, водейки до сериозни бюджетни дефицити в руската хазна.

 

По подобен начин се разви ситуацията в Гърция, която даде рекордните 8.5 милиарда евро /11.6 милиарда долара/, за да бъде домакин на Летните олимпийски игри през 2004 г. и все още не може да развие изградената инфраструктура. В резултат край Атина се намира най-голямото в Европа урбанизирано пространство с неизползвани пътища и недвижими имоти, докато страната се мъчи да излезе от продължаващата вече 6 години рецесия.

 

Президентът на Русия Владимир Путин , който лично ръководеше трансформацията на Сочи от заспало селище близо до брега на Черно море в туристическа и спортна атракция, заяви, че близо 400-те хиляди жители на региона не трябва трябва да разчитат на федерално финансиране за по-нататъшно развитие.

 

В бюджетната макрорамка на Русия за следващите три години са предвидени едва 10.4 милиарда рубли за поддържане на инфраструктурата в Сочи. Сума, която изглежда крайно недостатъчна.

 

От 2007 г. насам, когато кандидатурата на Сочи беше избрана за Зимните игри, руските компании изградиха 14 чисто нови спортни съоръжения, включително стадион, който може да побере 40 000 души, както и хотели с повече от 19 000 стаи.

 

Положени бяха 260 км пътища, 200 километра железопътни линии, построени бяха 54 моста и 22 тунела.