Продажбите на нови коли в България бележат ръст през февруари на годишна база с 12,2%. У нас за изминалия месец на годината са продадени 1161 автомобила спрямо 1481 преди една година. 

За първите два месеца на годината регистрацията на нови автомобили у нас се е повишила с 9,3% до 3169 броя автомобили спрямо 2900 броя през същия период на 2015-а година, показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).

По тези показатели нашата страна е в т.нар. "златна среда" сред всички 28-страни-членки на Европейски съюз.

Регистрацията на нови автомобили в Европейския съюз през февруари отчита повишение. Автомобилният пазар в съюза вече от две години насам се възстановява. За 30-и пореден месец продажбите в ЕС се увеличават, нараствайки с 14,3% на годишна база (спрямо февруари 2015-а) след по-слаб растеж с 6,2% през януари, отбелязва ACEA.

За първите два месеца на настоящата година регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повишиха с 10,1% (спрямо същия период на 2015-а) до общо 2 118 273, като само в рамките на февруари бяха регистрирани 1 056 902 нови автомобила.

Най-голям ръст през февруари регистрират продажбите на нови автомобили в Италия (скок с 27,3%), Франция (с 13,0%), Испания (с 12,6%) и Германия (с 12,0%), като всичките тези водещи автомобилни пазари са се представили по-добре спрямо февруари 2015-а година, допълни Асоциацията.

Продажбите на автомобили са оценявани като водещ показател за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за февруари дават положителен сигнал за икономическото състояние на ЕС на фона на опасенията, свързани със забавянето на глобалната икономика и по-специално на Китай и на останалите водещи развиващи се пазари.

Солиден растеж в ЕС през февруари бележат продажбите на нови автомобили на италианската фирма FCA Group (повишение с 22,9% на годишна база), на немската компания Daimler (ръст с 21,5%) и на френските фирми PSA Group (с 13,2%) и Renault Group (с 10,1%).

Скромен ръст на продажбите отчита Volkswagen (8%), въпреки продължаващия скандал с фалшивите тестове на отделните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили, благодарение на солидно повишение на продажбите на марките Audi (със 17,1%) и Skoda (с 15,4%), докато регистрацията на нови автомобили от марката Volkswagen се повишават с едва 4,4%. 

Скандалът обаче продължава да се отразява негативно на компанията, намалявайки нейния дял в европейския автомобилен пазар през втория месец на годината до 23,9% от 25,3% през февруари 2015-а година.