Общо 250 нови пивоварни навлязоха в бизнеса през 2011 година в САЩ, с което принудиха големите в тази игра като Molson Coors, Boston Beer и дори ABInBev да отстъпят малко от пазара за новодошлите. Според The Washington Post през миналата година производителите на маркова бира са продали с 13% повече пиво, а приходите им са се увеличили с 15%. Вносът на бира се е увеличил само с 1% при ръст от 5% през 2010 година.

Това е причината инвеститорите в този бранш да са оптимисти, пише Алекс Брокау, който е участвал в конференция на пивоварите, провела се в Сан Диего. Според него в тази индустрия може да се говори за балон, който предстои да се спука.

В края на 2011 година на пазара в САЩ работят 1 989 пивоварни. В момента броят им е над 2 хил. Америка не е имала толкова голямо производство на бира от 1880 година. Причината за насочването към този бизнес е в добрите резултати, които се отчитат. Така например компанията Oskar Blues регистрира ръст на производството от 19 500 барела бира през 2008 година на 59 000 барела. Компанията отвори и нова фабрика в Северна Каролина, чийто капацитет е да произвежда по 40 000 барела пиво.

За развитието на индустрията спомагат и иновациите в пакетирането. Освен в стандартните метални кенове, бирата вече се продава в големи кенове с чучур, в картонени кутии като тези от мляко и дори в биоразградими опаковки. Наред с това местното законодателство подкрепя местните производителите на бира.

Въпреки всичко това има съмнения, че бирения балон в Америка е на път да се пукне. Новите марки бира, които се появяват на пазара, натоварват каналите за дистрибуция до техния максимален капацитет. Има голямо бързане да изпревариш конкурентите си или най-малкото да не изостанеш от тях. В момента в процес на планиране и са още 1 119 пивоварни. Това показва, че масовият инвеститор вече се е насочил натам и че процесът по навлизане на нови играчи няма никакви изгледи да се забави.