Общинските администрации на София и Атина започнаха работа по проект, финансиран от оперативната програма на Европейския съюз "Регионално развитие". Проектът струва 276 000 лева и е с продължителност година и половина.
Столичната община ще черпи опит от кметството на Атина, за да се научи как да рекламира сред потенциалните туристи българската столица и как да ги накара - образно казано - да оставят повече пари в града.
По думите на изпълняващия длъжността кмет на София Минко Герджиков целта е се създаде една по-широка основа за туризма, тоест като дойде бизнесмен от понеделник до петък в София и си свърши работата, да има мотив, както в Атина, да остане през уикенда и да разгледа забележителностите, да остане в хотел, да ползва ресторанти и атракционни заведения, тоест „да остави пари в града”.
Герджиков каза още, че приходите от туризъм в Гърция за миналата година възлизат на 13 млрд. евро, като поясни, че икономиката на южната ни съседка се крепи на туризма и корабоплаването.
Тъй като София е едно от местата, където събота и неделя няма с какво да привлечем тези, които са дошли за бизнес или с друга цел, то задачата на този проект е ние да можем да направим една стратегия и да подготвим такива проекти, които да са атрактивни и които да представляват интерес, тоест да помогнем на туристическия бизнес, каза Минко Герджиков.
Коментари
0