Продажбите през март на автомобили в САЩ са намалели двойно, дори на такива производители като Тойота (Toyota), заради нестабилното потребителско доверие, падащите цени на имотите, утежнените кредити и високите цени на енергията, съобщава Асошиейтед прес цитирана от БТА.

Според Асошиейтед прес, автомобилните производители в САЩ са започнали 2008 година с очакване тя да е най-лошата година за продажбите на автомобили встраната от цяло десетилетие. За момента очакванията им се оправдават, а вероятно ще отнеме известно време преди продажбите на автомобили да се възстановят, пише в анализа.

General Motors и Chrysler вчера заедно обявиха 19% спад на продажбите си в САЩ. Продажбите на Ford са намалели с 14%, а на Toyota с 10% в сравнение с март миналата година. Спадът при Nissan е 4 на сто, а при Honda 3%. Ако нивото на продажбите през март остане стабилно, то за цялата година продажбите на автомобили в САЩ ще бъдат 15.1 млн. броя през 2008 година, според прогнозата на Autodata Corp. Това е спад спрямо 16.2 млн. продадени коли през март миналата година, и е най-ниското месечно ниво на продажбите от октомври 2005 година, когато големите летни отстъпки се отразиха на продажбите през есента. Ford и General Motors заявиха, че потребителите избират по-икономичните четирицилиндрови двигатели пред шестцилиндровите им варианти.