Продажбите на германския производител на луксозни спортни коли Porsche са намалели с 15% през първите девет месеца от фискалната му година до 4,6 милиарда евро.

Резултатите, които се отнасят за периода 1 август - 30 април, не включват продажбите на Wolksvagen, от който Porsche има дял от 51%. Компанията съобщи, че оперативните й печалби са също по-ниски спрямо същия период на миналата година, без да оповестява конкретни данни.

Porsche не успя да избегне общата тенденция на спад в автомобилните пазари, които бяха ударени от световната икономическа криза, се казва в комюникето. Продажбите са намалели с 27.6% до 53 635 автомобила на годишна основа като луксозните коли са били особено тежко засегнати от отлива на клиенти, но продажбите на малки коли са устояли на кризата както в Германия, така и в другите страни. БГНЕС