България трябва да диверсифицира своя износ, защото кризата в еврозоната ще влоши ситуацията през българския бизнес. Мнението на на Енгений Иванов от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, изказано в интервю за БТА.

Според Иванов макар, че процесът е труден и бавен, той трябва да стартира още сега, като фокусът на износителите трябва да се премести към страни от региони, които в по-малка степен ще бъдат засегнати от дълговата криза. Такива страни са например държави, които са били традиционни партньори на България в миналото.

Иванов посочи, че местните производители изнасят 62.25% от продукцията си в страни от Европейския съюз, а 46.8% от производството се експедира към страни-членки на еврозоната.

Най-много изнасяме за Германия, като данните за периода януари - октомври 2011 година показват, че е експортирана продукция за 2.027 млрд. евро. На второ място по обем изнасяме за Румъния ( 1.549 млрд. евро), за Турция (8.8% от общия износ или 1.481 млрд. евро и Италия, към която изпращаме стоки за 1.384 млрд. евро).