По това време миналата година, производителите на храни се бореха да качат цените достатъчно бързо, за да наваксат увеличаването на стойността на суровините - основно на житото и царевицата.
Имаше период, в който единствената акция на борсата в Ню Йорк, която държеше цена и даже поскъпваше, беше на Campbell Soup Co. Обяснението на анализаторите е, че във времена на криза домакинствата свиват разходите си, но не и тези за храна и даже се запасяват с трайни продукти.

Сега тази и други подобни "супени" компании се готвят да обсъдят стратегиите си на пазара на предстоящата в Чикаго хранителна конференция, защото консуматорите са притиснати от кризата и цените трябва да бъдат удържани. Запазването на ценовите равнища е под натиска и на търговците на дребно, които напоследък поставят свои, още по-ниски цени.

Индексът Standard & Poor's 1500 Packaged Foods & Meats спадна с 13.5% тази година, въпреки че това не е най-големият регистриран срив, ако се погледне този на Standard & Poor's 500 за същото време - 16.9%.

Но най-голямото предизвикателство за производителите на храни в САЩ си остават търговците, които възобновяват политиката си за собствено ценообразуване.

Най-големият в света търговец на дребно - Wal-Mart - подновява собствената си политика по поставяне на цени върху етикетите.Това е ход с ясен ефект - той не само ще постави под натиск производителите, които продават чрез този търговец, но може да намали и количеството рафтове, предвидени за техни продукти.

Цените на хранителните суровини паднаха от техните исторически високи нива през миналата година, но хранителните компании отбелязват, че те все още са високи.

Източник Reuters