Собствениците на таксиметрови фирми твърдят, че смартфон приложенията за повикване на коли увеличават поръчките.

Половин година след като технологичната платформа за таксиметрови превози „Юбер“ заработи в България, още една българска таксиметрова фирма премина във виртуалното пространство.

От днес клиентите на най-голямата софийска таксиметрова компания - „ОК Супертранс“, могат да поръчват таксита през специална платформа, която може да се изтегли на всеки вид маратон, пише „Труд“.

Приложението е разработено от създателите на платформата „ТаксиСтарс“ и прилича на програмата, с която от една година работи „Йелоу такси“.

Клиентът избира от карта началната и крайната точка на превоза, след което на екрана му се появяват най-близките таксита на превозвача. Клиентът има възможност да види снимка на водача, как е оценен той досега от останалите потребители, подробности за колата, дали има възможност да плати по електронен път и др.

След като избере колата, той може да следи от екрана нейното приближаване. През това време може да праща съобщения на шофьора, примерно, че се е преместил на другия тротоар.

Отделно от чисто фирмените приложения платформата „ТаксиСтарс“ работи с жълти коли от много фирми. Тя бе създадена преди две години и вече работи в 20 български града.