Visa Европа отчете 252% ръст на броя на транзакциите, направени с услугата Visa cash back в България. Ръстът е регистриран през първото полугодие на 2010 г. в сравнение с второто полугодие на 2009 г., като вече веригите от магазини Метро и Фантастико също предлагат услугата на своите клиенти.

 

Visa cash back е услуга, която позволява на картодържателите да теглят малки суми, до 50 лева, директно от касите, докато плащат за своите всекидневни покупки в супермаркет, бензиностанция или другаде. Чрез Visa cash back картодържателите комбинират две транзакции в една, като печелят време и получават достъп до средствата си на повече места.

 

Услугата се предлага в България от май 2009 г. и оттогава тя се разраства както от гледна точка на търговските обекти, в които се предлага, така и от гледна точка на използването и от картодържателите, сочат данни на Visa Европа.

 

Красимира Райчева, Мениджър на Visa Европа за България казва: „Visa cash back осигурява повече удобство на клиентите. Тя ги улеснява в изтеглянето на дребни суми, докато пазаруват със своите карти Visa. Cash back също е икономически изгодна за търговците, тъй като те предлагат още една услуга и намаляват разходите си, свързани с управлението на парите в брой, като време за броене, инкасо и застраховки“.

 

Употребата на Visa cash back се увеличава, защото все повече търговци започват да предлагат услугата на клиентите си. От юли 2009 г., само месец след старта на услугата, до юни 2010 г. Visa Европа отчита среден ръст от 80,7% на броя cash back транзакции на тримесечна база.

 

Най-голямо увеличение на тримесечна база е регистрирано през първите шест месеца на 2010 г. Компанията е обработила 124,4% повече cash back транзакции през периода април – юни 2010 г. в сравнение с периода януари – март 2010 г.

 

В Европа има над 399 милиона дебитни, кредитни и карти за бизнеса Visа. За период от 12 месеца до края на март 2010 г. тези карти са използвани за извършването на покупки и за тегленето на пари в брой на стойност над 1.4 трилиона евро. 11.2% от общия потребителски разход направен на мястото на покупката в Европа е извършен с карти Visa, а повече от 70% от него е направен с дебитни карти Visa.